Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Η εικόνα του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη

* 95.000 οχήματα την ώρα κυκλοφορούν στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης κάθε συνηθισμένο πρωινό.
* Ο αριθμός των ΙΧ αυξήθηκε κατά 90% τα τελευταία 12 χρόνια και κατά 70% τα οκτώ τελευταία χρόνια.
* Μόνο σε δύο από τα δέκα ΙΧ επιβαίνουν περισσότερα από ένα άτομα.
* Καθημερινά στο πολεοδομικό συγκρότημα γίνονται περίπου 840.000 μετακινήσεις με ΙΧ από το σύνολο των 1,9 εκατομμυρίων μετακινήσεων.
* Το 28% των μετακινήσεων (532.000) γίνεται με αστικά λεωφορεία, το 11% πεζή (209.000), το 6% (114.000) με δίκυκλα, το 7% (133.000) με ταξί, το 1% (19.000) με επαγγελματικά λεωφορεία και το 3% (57.000) με λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης.
* Το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη κοστίζει περίπου 1,6 εκ. ευρώ την ημέρα, καθώς εξαιτίας των μποτιλιαρισμάτων χάνονται στους δρόμους 136.500 εργατοώρες, δηλαδή 17.063 μεροκάματα την ημέρα.
* Σε χρονικό διάστημα μίας ώρας καταναλώνονται 117.600 λίτρα βενζίνης και εκπέμπονται 3.045 κιλά μονοξειδίου του άνθρακα.
* Αν η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ήταν ομαλή (με μέση ταχύτητα 40 χλμ./ώρα) οι δημότες θα εξοικονομούσαν 200 εκ. ευρώ ετησίως από τα καύσιμα και θα ανέπνεαν 12.600 τόνους λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα.
* Η μέση ταχύτητα κίνησης οχημάτων τις ώρες αιχμής είναι περίπου 6 χλμ./ώρα, λίγο μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα βαδίσματος (5 χλμ./ώρα).
* Ο δείκτης ιδιοκτησίας ΙΧ ανά 1.000 κατοίκους έχει αυξηθεί στη Θεσσαλονίκη κατά 80% τα τελευταία 30 χρόνια, από 177 το 1977 σε 430 το 2010.
* Οι καθημερινές σταθμεύσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 400.000, από τις οποίες οι μισές γίνονται επί της οδού και οι 200.000 γίνονται παράνομα.
* Στις κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.
* Στο πολεοδομικό συγκρότημα υπάρχει έλλειμμα 100.000 θέσεων για ΙΧ, εκ των οποίων 30.000 θέσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης, 30.000 θέσεων για φορτηγά και 3.000 θέσεων για δίκυκλα.
* Καθημερινά κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα περισσότερα από 400.000 ΙΧ.
* Το ένα τέταρτο των συνολικών μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα γίνεται από την ανατολική Θεσσαλονίκη (340.000 μετακινήσεις την ημέρα).
* Περισσότερες από 300.000 μετακινήσεις την ημέρα γίνονται με αφετηρία τον ανατολικό τομέα (Καλαμαριά, Πυλαία, Θέρμη, Θερμαϊκός) και προορισμό την Αριστοτέλους και δυτικά.
* Σε τρεις οδικές αρτηρίες του κέντρου μετακινούνται (στοιχεία 2006) κάθε 24ωρο 180.000 οχήματα (Τσιμισκή 75.000, Εγνατία 65.000, Λ. Νίκης 40.000).
* Στην Εγνατία μεταξύ Αριστοτέλους και Βενιζέλου κινούνται κατά μέσο όρο περισσότερα από 80.000 οχήματα την ημέρα, στην έξοδο της Πολυτεχνείου (κόμβος Δικαστηρίων) περισσότερα από 70.000 και στη Λαγκαδά (στροφή Ωραιοκάστρου) περισσότερα από 60.000.
* Από τα 88.000 οχήματα που κατευθύνονται στην Πλατεία ΧΑΝΘ, τα 60.000 πηγαίνουν στην Τσιμισκή και τα υπόλοιπα στην Αγγελάκη.
* Οι πλέον πολυσύχναστες για τα οχήματα περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος είναι: Πλατεία Δημοκρατίας, λιμάνι, Πλατεία Μουσχουντή, κόμβος Δικαστηρίων, εμπορικό κέντρο, Πλατεία Σιντριβανίου, ΧΑΝΘ, Πεδίο Αρεως, Λευκός Πύργος, απόληξη Μ. Αλεξάνδρου στην Ανθέων και στροφή Νταλίπη.
* Μεγαλύτερους φόρτους από την ικανότητα που έχουν για εξυπηρέτηση εμφανίζουν οι οδοί: Αγ. Πάντων, Λαγκαδά, Αγ. δημητρίου, Κασσάνδρου, δρόμοι προς Συκιές, Κουντουριώτου, Δωδεκανήσου, Λ. Στρατού και Δελφών.
* Το 30% των κυκλοφορούντων ΙΧ είναι ηλικίας άνω των 15 χρόνων.
* Το 20% των μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα γίνεται μεταξύ τομέων εκτός κέντρου.
* Οι μετακινήσεις από περιφερειακό δήμο σε περιφερειακό δήμο (Καλαμαριά - Θέρμη, Περαία - Πυλαία κλπ.) αυξήθηκαν μέσα σε δέκα χρόνια (1989 - 1999) κατά 100%.
* Οι μετακινήσεις με αστικό λεωφορείο, σε όλη την περιοχή κάλυψης του ΟΑΣΘ από την αρχή του 2011 αυξήθηκαν σε ποσοστό 6% - 7%.
* Περίπου 200.000 επιβάτες εξυπηρετούνταν καθημερινά από τα ταξί, πριν ξεσπάσει η κρίση.
* Το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι κατεστραμμένο σε ποσοστό 50%.
* Τα χρονικά διαστήματα αιχμής στο κέντρο της πόλης είναι τρία: 7 - 9 το πρωί, 14.00 - 18.00 και 20.00 - 21.00.
* Η κορυφή του κυκλοφοριακού φόρτου αρχίζει στις κεντρικές αρτηρίες στις 6 με 7 το πρωί και επεκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.
* Το 24% των εργαζομένων στη Θεσσαλονίκη έχουν πρωινό ωράριο εργασίας, 21% σπαστό (πρωί - απόγευμα), 35% συνεχές, 2% μόνο απόγευμα και 18% όχι τακτικό.
* Το 61,77% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται για λόγους εργασίας.
* Η περιφερειακή οδός εξυπηρετεί περισσότερα από 100.000 οχήματα τη μέρα και τον τελευταίο χρόνο δεν παρατηρείται μποτιλιάρισμα λόγω φόρτου οχημάτων...
* Στη λεωφορειολωρίδα της Β. Ολγας μετακινούνται με αστικό περισσότεροι από 4.000 επιβάτες την ώρα στις ώρες αιχμής.
* Οι λεωφορειολωρίδες αύξησαν την ταχύτητα των αστικών κατά 20% και τα λεωφορεία κινούνται με ταχύτητα κατά 2,6 χλμ. /ώρα μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα ΙΧ που κινούνται εκτός λεωφορειολωρίδων.
* Η μέση πληρότητα των αστικών που κινούνται στη λεωφορειολωρίδα της Β. Ολγας στις 9 το πρωί είναι 98%.
* Στη λεωφορειολωρίδα της Β. Ολγας διέρχεται κατά μέσο όρο ένα όχημα κάθε 112 δευτερόλεπτα. Στη λωρίδα της Τσιμισκή ένα όχημα κάθε 73 δευτερόλεπτα, της Μητροπόλεως ένα όχημα ανά 80 δευτερόλεπτα και της Εγνατίας ένα όχημα ανά 60 δευτερόλεπτα.
* Οταν δεν κυκλοφορούν ταξί στις λεωφορειολωρίδες τις πρωινές ώρες αιχμής μειώνεται κατά 20% ο χρόνος διαδρομής των λεωφορείων και αυξάνεται κατά 25% η ταχύτητά τους.
* Στην Καλαμαριά οι πιο φορτωμένες κυκλοφοριακά κεντρικές αρτηρίες είναι: Εθνικής Αντιστάσεως και Αδριανουπόλεως (35.000 οχήματα), Ν, Πλαστήρα, Θ. Σοφούλη, Αιγαίου και Τ. Οικονομίδη.
* Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μόλις 1.000 -ανεξέλεγκτες- θέσεις στάθμευσης μοτοσικλετών για περισσότερα από 150.000 δίκυκλα που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη.
* Εξαιτίας της μη ρύθμισης των φαναριών χάνονται καθημερινά 83.000 ανθρωποώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: