Την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει από το 2009 και μετά στην ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων με το μέτρο της απόσυρσης, ύστερα από εκτενή συζήτηση και μελέτη, επανέλαβε στη Συνέλευση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης.
Διαβάζοντάς το κανείς, αρχικά θα επιβράβευε την κυβέρνηση για την ευαισθησία που δείχνει σε περιβαλλοντικά θέματα. Προσωπικά, έχω αντίθετη άποψη:
Πράσινη πολιτική δεν είναι η δημιουργία κινήτρων για αγορά ενός καινούργιου ΙΧ από τους καταναλωτές, δηλαδή η αύξηση του τζίρου των εισαγωγέων αυτοκινήτων, καθώς οι τελευταίοι διανύουν μια περίοδο ύφεσης. Επίσης, η κυβέρνηση θα πρέπει να αναλογιστεί την συνολική οικονομική κρίση που περνά η χώρα, οπότε το τελευταίο πράγμα που θα έπρεπε να κάνει είναι να αυξήσει τις επιδοτούμενες εισαγωγές. Αλλά και γενικότερα, «πράσινη» πολιτική δεν είναι η επίταση της βιομηχανικής παραγωγής για παραγωγή περισσότερων προϊόντων, ακόμα και για μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα.
Εάν πραγματικά η κυβέρνηση θέλει να ακολουθήσει μια «πράσινη» πολιτική τότε θα πρέπει να στρέψει προς άλλες κατευθύνσεις τα σχέδιά της.
1. Θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερα κίνητρα για αγορά υβριδικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές, επί παραδείγματι.
2. Θα πρέπει να δημιουργήσει αντικίνητρα για αγορά και χρήση αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, τα οποία τα τελευταία χρόνια τυγχάνουν ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης, με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει οι δρόμοι της πόλης με 4χ4, τεράστια SUV και τζιπ έως και 4.7 λίτρα με αλάρμ στο κέντρο της πόλης.
3. Θα πρέπει να δημιουργήσει κίνητρα και προϋποθέσεις για μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου.
4. Θα πρέπει, αφυπνίζοντας τους κοιμισμένους δημάρχους και νομάρχες, ειδικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης, να εξασφαλίσει την ελεύθερη βατότητα των λεωφορειόδρομων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και μόνο γι αυτά, και όχι για τα ταξί και ΙΧ, καθώς είναι καθημερινό φαινόμενο, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη να περιμένει το λεωφορείο, γεμάτο κόσμο, τον ταξιτζή που είναι σταματημένος μπροστά να παζαρέψει τη δεύτερη ταρίφα με τον υποψήφιο πελάτη.
5. Θα πρέπει, πριν προχωρήσει στην αθρόα εισαγωγή καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, να μεριμνήσει για την καλή λειτουργία του κινητήρα των αστικών λεωφορείων και των ταξί, καθώς παρατηρείται ότι δεν μπορείς να σταθεί κανείς ούτε δευτερόλεπτο πίσω από την εξάτμισή τους λόγω του νέφους που αυτά εκλύουν.
6. Θα πρέπει επίσης να προχωρήσει στον συστηματικό έλεγχο των δικύκλων για την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα τους, όσον αφορά την εκπομπή καυσαερίων, όσο και την παραγωγή θορύβου, καθώς όλοι ξέρουμε ότι οποιοσδήποτε έχει βίτσιο με τον πολύ θόρυβο, μπορεί, χωρίς να τον ενοχλήσει κανείς, να τροποποιήσει την εξάτμισή του ή απλά να την κόψει και να παράγει όσο θόρυβο θέλει ενοχλώντας ολόκληρες γειτονιές.
7. Επίσης, εάν η κυβέρνηση θέλει να ασκήσει «πράσινη» πολιτική θα πρέπει να ακολουθήσει τα παραδείγματα χωρών όπως η Ισπανία όπου ψηφίστηκαν νομοσχέδια όπως για παράδειγμα για την υποχρεωτική χρήση συλλεκτών ηλιακής ενέργειας σε πολυκατοικίες.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει ότι προτεραιότητα την εποχή αυτή δεν είναι η ικανοποίηση των αναγκών της μειοψηφίας των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Αυτό είναι το τελευταίο που χρειάζεται η κοινωνία μας. Και εάν θέλει να είναι πραγματικά «πράσινη» ας κάνει όλα τα άλλα και μετά μπορεί να αλλάξει και το στόλο των επιβατικών αυτοκινήτων.
Αλέξανδρος Τζαβέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου