Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

Τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες

Στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης από το καλοκαίρι 
Στο Δήμο Θεσσαλονίκης περνά η αρμοδιότητα υλοποίησης και συντήρησης των λεωφορειολωρίδων, αλλά και κατασκευής δημοτικών χώρων στάθμευσης, δίνοντας τέλος στην απίστευτη στρεβλότητα δεκαετιών κατά τις οποίες το υπουργείο (Μεταφορών) αποφάσιζε από την Αθήνα για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης. Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και ο Δήμος υπέγραψαν προγραμματική σύμβαση για να αναλάβει η δημοτική αρχή τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες που σχεδιάστηκαν και θα καλύψουν μήκος περίπου 9 χλμ., με κόστος 550.000 ευρώ Οι τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες που θα γίνουν στον κεντρικό δήμο είναι: 


• Στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, από το σηματοδοτούμενο κόμβο με την οδό Βαλαγιάννη και μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφορειολωρίδα της Λεωφόρου Στρατού, και από τον κόμβο Κωνσταντινουπόλεως - Λεωφόρου Στρατού και μέχρι 27 μέτρα πριν από τη συμβολή της με την οδό Βαλαγιάννη. 
• Στη Λεωφόρο Στρατού, από την οδό Ι. Χρυσοστόμου και μέχρι την οδό Κυβερνίδου και από την οδό Ν. Ζέρβα και μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Μπιζανίου. • Στην οδό Αγγελάκη, από την πλατεία ΧΑΝΘ και έως 60 μέτρα πριν από την πρόβαση της Αγγελάκη στον κόμβο της πλατείας Συντριβανίου. 
• Στην οδό Γ. Παπανδρέου, από την οδό Κορομηλά και μέχρι 35 μέτρα πριν από τη διασταύρωση με την οδό Σοφούλη. 
Οι αρμόδιοι θεωρούν ότι το ερχόμενο καλοκαίρι οι τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες θα είναι σε χρήση. Το ζητούμενο είναι να λειτουργούν πραγματικά ως λωρίδες του οδοστρώματος αποκλειστικά για τα αστικά λεωφορεία κι όχι όπως οι υπάρχουσες, ως υπαίθριο πάρκινγκ... 
Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων στους Δήμους ήταν ζητούμενο εδώ και δεκαετίες, κάτι άλλωστε που παραδέχτηκε και ο αρμόδιος υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης, σημειώνοντας: «Καθυστέρησε πάρα πολύ αυτή η ιστορία, και δείχνει ότι επιτέλους το υπουργείο άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει δυνατότητα και ικανότητα να ορίζει αυτή τα του οίκου της. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της συγκοινωνιακής της πολιτικής». 
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, δήλωσε πως πέραν της αποκέντρωσης επιταχύνεται και η διαδικασία υλοποίησης των συγκεκριμένων -μικρών- έργων, που μέχρι σήμερα «απαιτούσαν χρόνια για να πραγματοποιηθούν». 
Ο κ. Παπαϊωάννου ανακοίνωσε πως στις προτεραιότητες του ΣΑΣΘ για φέτος είναι η χρηματοδότηση του ενιαίου εισιτηρίου από το ΕΣΠΑ, με στόχο να λειτουργεί σε 15 μήνες (ηλεκτρονική πληρωμή για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τελών στάθμευσης, κάρτας επισκέπτη, πληρωμής διοδίων κτλ.). 
 Δημήτρης Κούρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: